روابط عمومی شهرداری اراک

شهرداری اراک در خدمت شهروندان عزیز؛پیام گیر 137؛تلفکس:3124820؛سامانه پیام کوتاه:30007137

مطلب شماره 30
ساعت ۱۱:۳٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱٠/۳٠   کلمات کلیدی:

برگزاری دومین نشست ستاد سیمرغ

دومین جلسه کمیته فضاسازی دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن جلسات تالار شهروند شهرداری اراک با حضور مسئولین و نمایندگان روابط عمومی های ادارات،سازمانها،شرکتها و کارخانجات،همچنین نمایندگان کانون های تبلیغاتی برگزار گردید.


در دومین نشست ستاد سیمرغ علاوه بر بازخوانی مصوبات اولین جلسه این ستاد،راهکارها و پیشنهاد هایی جهت همسو کردن،یکسان سازی و یکپارچه برگزار شدن مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر توسط سازمانها – ادارات و صنایع استان ارائه و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اراک ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم الحرام و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و خیر مقدم گویی به حضار،مصوبات ثبت شده در اولین جلسه ستاد سیمرغ را قرائت کرده و به بیان توضیحات تفضیلی پیرامون هر یک از مصوبات پرداختند.

مجتبی خراجی ضمن بر شمردن کمیته های بیست گانه ستاد سیمرغ گفت:یکی از کمیته های 20 گانه ستاد سیمرغ کمیته فضاسازی شهری می باشد که این کمیته در راستای انجام مسئولیت های خود به تشکیل پنج کار گروه اقدام نموده است.

این کار گروهها شامل:1- کار گروه اصناف.2- کار گروه صنایع.3- کارگروه دانش آموزی. 4- کار گروه کانونهای مساجد.5- کار گروه فرهنگی و تبلیغات می باشد.

خراجی عنوان کرد:ابعاد مختلف انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی برای نسل جدید و نو اندیش کاملا شناخته شده و قابل درک نیست وظیفه ماست که این دو مقوله را برای نسل جدید تداعی کرده و مفاهیم ارزشمند آن را انتقال دهیم.در این راستا بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در این خصوص نحوه تبلیغات شهری باید به گونه ای جذاب و کاملا متمایز از سالهای گذشته باشد و شهر به نحو مطلوب وزیباترین شکل آذین بندی شود.

در ادامه جلسه مدیر اداره روابط عمومی و آمار شهرداری نامگذاری کمیته فضاسازی دهه فجر انقلاب اسلامی را به نام سیمرغ برگرفته از « سی سال مردانگی و غیرت » دانست و عنوان داشت:رنگ و بو شکل جشن های سالگرد پیروزی انقلاب،امسال باید تفاوت اساسی با سالهای گذشته داشته باشد و دارای زیبایی،نظم و پیام خاص،برگرفته از سی سال مردانگی و غیرت مردم مسلمان ایران زمین باشد.

مهدی میرزابابایی با توجه به مقارن شدن ولادت دو تن از ائمه معصومین (ع) با ایام دهه فجر با تاکید بر ایجاد فضای جشن و شادی در تمام شهر گفت:در خصوص فضاسازی و تبلیغات شهری می بایست همسان سازی و ارائه الگوی مشترک در بین تمامی سازمانها صورت پذیرد تا به اتخاذ یک تصمیم واحد منجر شود.ارائه یک فرم واحد،منحصر به فرد،زیبا،شکیل،دارای پیام و مفاهیم خاص،در طراحی ها،مختص استان مرکزی البته در چند قالب مشخص با ابعاد یکسان یکی از اهداف این ستاد می باشد.در این خصوص باید از تکنولوژی و نرم افزارهای جدید که در اختیار کانونهای تبلیغاتی هستند استفاده لازم برده شود.

وی گفت:کلیه سازمانها – ادارات – صنایع – ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر،دستاوردها و عملکرد خود را در معرض دید عموم قرار دهند و در این زمینه اطلاع رسانی دقیق و گسترده داشته باشند این امر باعث ایجاد شور و نشاط و انگیزه در بین شهروندان خواهد شد برای تحقق این موضوع در ایام دهه فجر کلیه تابلو های تبلیغات شهری در اختیار ارگانها و سازمانها خواهد بود که با استفاده از آراء متحدالشکل و طراحی واحد با زیر نویسها و متن های متفاوت به پیام رسانی بپردازند.

میرزا بابایی عنوان داشت:مسیر های اصلی فعالیت های انقلابی و راهپیمایی ها در گذشته،می بایست مجددا فضا سازی شوند.مساجد به عنوان پایگاههای اصلی انقلاب و مساجدی که محل اصلی فعالیت های انقلابی و مبارزاتی بوده اند به طور ویژه نما سازی شده و تبلیغات خاص روی آنها صورت گیرد.همچنین سه ورودی اصلی شهر با برنامه ریزی و طرحی نوین به شکل مطلوبی آذین بندی شوند.

وی افزود:در برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب و زیباسازی و فضاسازی شهری تاکید بر هزینه زیاد نیست بلکه تاکید بر طرحهای جدید –سلیقه ویژه و فکر نو می باشد.

مشاور شهردار با بیان این مطلب که ستاد سیمرغ،ستادی استانی است،عنوان داشت:کمیته فضاسازی دهه فجر انقلاب اسلامی باید طرح های خود را به صورت استانی ارائه دهد،به ویژه برای مرکز استان و شهرهای بزرگ همچون خمین و ساوه با توجه به پیشینه،وسعت و اهمیت آنها در اولویت کاری قرار گیرند.

در ادامه این جلسه مسئول روابط عمومی اداره بازرگانی و مسئول کمیته نمایشگاهی ستاد سیمرغ اظهار داشت:برآیند فعالیتهای کمیته های بیست گانه در دو بخش به منصه ظهور خواهد رسید:1- فضاسازی شهری . 2- نمایشگاهها

فضاسازی شهری به لحاظ روحی و روانی تاثیر بسزایی در روحیه شهروندان دارد.چیدمان مبلمان شهری باید به نحوی باشد که فضای شادی – نشاط و هیجان را در بین عموم ایجاد نماید.ایجاد نمایشگاه شهری یکی از مهمترین بخشهای کاری می باشد که از تاثیر گذاری بسیار بالایی برخوردار بوده و می توان نهایت بهره برداری را از آن داشت.حدود 65 تابلوی تبلیغات شهری یکی از پتانسیل هایی ست که می توان با استفاده از آن یک نمایشگاه ثابت شهری ایجاد کرد البته با در نظر گرفتن یک قالب طراحی یکسان و لوگوی ثابت و آوردن متن ها و پیام های متفاوت از تکراری بودن فضا جلوگیری خواهد شد . سازمانها و ارگانهای مختلف علاوه بر پیام تبریک بهتر از یک دستاورد ویژه و یک شاخص بارز خود را عنوان نمایند . در جهت فضا سازی مسیر انقلاب ، با استفاده از داربست و برزنت می توان نمایشگاه دیواری ایجاد نمود و با نصب مضامین مشخص – منظم – یک رنگ و یک شکل پیام ها را جهت دهی کرد . وی گفت : به نقش بخش مردمی و مساجد باید توجه ویژه شود و مدارس با توجه به حجم وسیع و پراکندگی جغرافیایی در تمام نقاط شهر در مسیر اصلی برنامه ها قرار گیرند همچنین در خصوص اصناف و 56 اتحادیه شهری برنامه ریزی منسجم صورت پذیرفته و هماهنگی های لازم به عمل خواهد آمد .در ادامه نمایندگان صنایع استان حاضر در جلسه با تاکید بر نوآوری و نواندیشی در برنامه ریزی ها ، طرح های پیشنهادی خود را چنین عنوان نمودند : از سوی ستاد سیمرغ مفاهیمی همچون : چگونگی انقلاب اسلامی – اتفاقات و رخدادهای انقلاب – جنگ و دوران سازندگی به همراه اطلاعات و آمار جمع آوری شده در این زمینه در اختیار هنرمندان و طراحان قرار گیرد تا با استفاده از هنر خود مفاهیم و اعتقاداتی مانند مبارزه و شهادت را به تصویر کشیده و برای نسل جوان قابل لمس و درک نمایند . همچنین تجمعی از گروههای هنری – طراحان و گرافیست ها تشکیل گردد تا با همکاری و همفکری به ارائه طرحهای جدید در عین حال یک سو و یک فرم پرداخته و خواسته ها و نظرات کمیته ها را به شکل الگوههای عملی و طرحهای اجرایی در آورند. در این زمینه علاوه بر استفاده از تابلو های تبلیغاتی و تلویزیون شهری از هنرهای تجسمی و تاتر خیابانی نیز استفاده گردد . نو اعتقاد یکی از نمایندگان صنایع عنوان داشت : نشست مشترک با حضور تمام روابط عمومی های سازمانها تشکیل گردد تا علاوه بر استفاده از نظرات جمعی ، تمام سازمانها در جریان ریز کلیه طرحها و برنامه ها قرار گیرند . وی اظهار داشت : در راهپیمایی 22 بهمن امسال از الگو های تازه استفاده شود برای عملی ساختن این الگو ها در این روز می توان غرفه هایی با مضامین : دل نوشته ها به مردم غزه – غرفه گروه کودک و تلویزیون صدا و سیما با حضور هنرمندان – غرفه نقاشی کودکان – غرفه چهره آرایی – غرفه مسابقات – غرفه محصولات فرهنگی سازمانها – تشکیل گردد.

در ادامه این جلسه نمایندگان کانونهای تبلیغاتی با اعلام آمادگی کامل جهت شرکت در برنامه های ویژه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ارائه نظرات کارشناسی در زمینه فضا سازی و تبلیغات شهری پرداخته و امکانات و پتانسیل های موجود را معرفی نمودند.

در پایان این جلسه مقرر گردید کانونهای تبلیغاتی و سازمانها طرح های خود را ظرف مدت یک هفته به ستاد جهت بررسی و نظر دهی ارائه نمایند .