روابط عمومی شهرداری اراک

شهرداری اراک در خدمت شهروندان عزیز؛پیام گیر 137؛تلفکس:3124820؛سامانه پیام کوتاه:30007137

مطلب شماره 50
ساعت ۸:۱٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱٢/۱۸   کلمات کلیدی:

شهردار اراک:

 

شهرداری‌ها مرکز ارتباطات شهری هستند

 

شهردار اراک با اشاره به تنوع بالای کاری و بهره‌مندی مردم از خدمات شهرداری‌ها گفت:شهرداری‌ها به عنوان مرکز ارتباطات شهری شناخته می‌شوند که تقویت ارکان روابط عمومی در آن‌ها ضروری است.


علی‌اکبر کریمی در همایش شورای هماهنگی روابط عمومی سازمان های خدمات موتوری کلان شهرهای کشور در اراک افزود:روابط عمومی از مسایلی است که هر روزه بر اهمیت و ابعاد آن افزوده می‌شود،به‌ گونه‌ای که هم اینک شالوده بسیاری از امور در ارتباط و روابط عمومی افراد و سازمان‌ها در این عرصه تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد:امروز به واسطه پیشرفت تکنولوژی و انتقال سریع اطلاعات جامعه جهانی به دهکده‌ای کوچک تبدیل شده است که می‌طلبد روابط عمومی‌ها برای عقب نماندن از قافله،گردش اطلاعات و اطلاع‌رسانی خود را به دانش روز در این رشته مجهز کنند.

شهردار اراک با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی در شهرداری‌ها گفت:برقراری ارتباط با توده مردم و نیزسلایق مختلف سبب می‌شود شهرداری در پاسخگویی به نیازهای عموم مردم با مشکلاتی روبه‌رو شود که می‌توان با بهره‌گیری از مدیران متخصص در روابط عمومی از بار ناشی از آن کاست.

کریمی اظهار داشت:شهرداری نماد و سمبل شهر است که می‌طلبد با برنامه‌ریزی و بیان خدمات شهرداری‌ها زمینه را برای مشارکت بیشتر مردم در طرح‌های عمرانی و خدماتی فراهم کرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت:به دلیل کارکردهای گسترده عمرانی در شهرداری‌ها،نگاه به فعالیت‌های فرهنگی مدیریت واحد شهری مورد تردید قرار گرفته است.

حسن احمدی افزود:شهرداری‌ها می‌توانند با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط،مدیریت کلان فرهنگی را در شهرها اجرایی کنند که به این منظور بهره‌مندی از ابتکارات و خلاقیت‌های نوین در اجرای امور به ویژه در روابط عمومی‌ها ضروری است.

وی بیان کرد:روابط عمومی در جامعه به عنوان یک صنعت مورد توجه قرار گرفته است که به این علت باید به این رشته در شهرداری‌ها توجه بیشتری صورت گیرد.

به گفته احمدی،رویکرد مطالعات فرهنگی می تواند شهرداری را از روزمرگی خارج کند که در این راستا روابط عمومی‌ها نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت:روابط عمومی‌ها بازوان قوی مدیریتی مسئولان هستند که باید به فعالیت آنان بهای بیشتری داده شود.

اشرف بهادری افزود:بخشی از موفقیت دستگاه‌ها در وظایف محوله به آنان مرهون تلاش‌های مسئولان روابط عمومی است که می‌طلبد روابط عمومی‌ها با تقویت توان کارشناسی و علمی خود زمینه را برای موفقیت سازمان فراهم کنند.

مشاور شهردار و مدیر روابط عمومی شهرداری اراک نیز با بیان اینکه این همایش با هدف تبیین استراتژی و برنامه کاری برای روابط عمومی های سازمانهای خدمات موتوری کلان شهرهای کشور برگزار شده است،گفت:با اجرایی شدن استراتژی کاری در این بخش فعالیت‌های واحدهای خدمات موتوری در کلانشهرهای کشور دارای هم‌افزایی خواهند شد.

مهدی میرزا بابایی افزود:به دلیل وجود کارکردها و سازمان‌های تخصصی متعدد در شهرداری‌های کشور،برنامه‌ریزی و تبیین استراتژی کاری برای هر یک از سازمان‌های فعال در آن ضروری است تا بتوان نسبت به افزایش خدمات‌دهی به مردم موفقیت بیشتری کسب کرد.

گفتنی است در این همایش که با حضور مدیران روابط عمومی سازمان های خدمات شهری شهرداری‌های اصفهان،قم،تبریز،اراک،مشهد،اهواز،کرج و شیراز برگزار شد،شرکت کنندگان پیش‌نویس اولیه ستاد هماهنگی روابط عمومی‌های سازمان‌های خدمات موتوری شهرداری‌های کشور را تدوین و برای تایید به سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور ارسال کردند.

شایان ذکر است نخستین نشست ستاد هماهنگی روابط عمومی سازمانهای خدمات موتوری شهرداری کلانشهرهای کشور به مدت دو روز در هتل امیرکبیر اراک برگزار شد.